pondělí 2. května 2016

Nha Trang

Dopravu do Nha Trangu jsme měli předem zamluvenou a zaplacenou, takže jsme si mohli ráno trochu přispat a vše v klidu zabalit. Vše mělo probíhat velmi jednoduše. Jízdenky máme v ruce – autobus nám má nabrat přímo před vchodem – pohoda. Po cca 20 minutách čekaní jsme se šli zeptat paní domácí, kde se nachází slíbený, zamluvený a zaplacený autobus. Paní dělá velmi překvapenou a pak nám zastavuje taxi, který nás má odvézt na místo odjezdu autobusu. Nechceme platit za taxi, ale paní nás přesvědčuje, že je v ceně, že taxi zaplatí autobusový přepravce – prostě Vietnamci lžou i vlastním lidem… Jelikož nemáme čas a nevíme, jak daleko může být zmiňované autobusové nádraží, nasedáme do taxíku, který se s námi na palubě probíjí skrze ranní Dalat a doufáme, že vše dopadne dobře – především, že nám autobus neujede. Jelikož jedeme autem, tak klasicky uvízneme v dopravní zácpě. Jezdit ve Vietnamu autem je nesmysl. Jsme na místě a taxikář po nás chce 20 000 dongů. Cena je to směšná, ale jde o princip. Platíme a jdeme hledat bus, přičemž přichází trochu šok, protože naše lístky nikdo nezná a nechtějí nás vpustit do žádného z připravených minibusů. Nakonec jsme vše uhádali a sedíme v buse, ale máme hlad, protože jsme ještě nesnídali. Naštěstí se ve Vietnamu dá nakupovat i z téměř jedoucího autobusu, takže neumřeme hlady. Skrze okénko jsme si koupili sladkou vietnamskou kuličku.

Cestu z Dalatu do Nha Trangu lze zarezrvovat zde.

Cesta z Dalatu do Nha Trangu vede přes velké rozsáhlé hory. Čech ve Vietnamu na svých stránkách tuto cestu popisuje jako ideální volbu pro moto trip. Silnice kličkuje mezi okolními kopci, klesá, stoupá a k vidění je celá řada vodopádů. Škoda, že jsme nejeli na motorce…

Po několika hodinách cesty zastavujeme na jídlo v restauraci, kde si můžeme dát jídlo. Ceny za jídlo jsou na Vietnam podezřele vysoké, a tak si nic nedáváme a já začínám mít podezření, že existují dvě verze jídelníčku – pro cizince a pro Vietnamce. Přišlo mi zvláštní, že ostatní Vietnamci objednávají jídlo hlava nehlava, takže když přišla Trang ze záchodu, řekl jsem jí, ať si jde půjčit od ostatních Vietnamců jídelníček a dopadlo to přesně, jak jsem čekal. Cena pro Vietnamce byla samozřejmě nižší. V našem případě se očekávalo, že jsem „zápaďák“ a budu platit …

Vyrážíme dál a velké hory necháváme daleko v zádech. Příjezd do Nha Trangu nás trochu zaskočil, i když jsme věděli, že se jedná o turistické město. Velké hotely, banky, restaurace … Hned u autobusu se na nás pověsil mladý Vietnamec, že pro nás má skvělé ubytování v hotelu. Je to kousek, tak jsme se rozhodli důvěřovat a následovali jsme ho. Samotná recepce budila dojem poměrně drahého hotelu, který se navíc nacházel nedaleko pláže, portýři a uklízečky na každém patře byli samozřejmostí, ale i přesto jsme se vydali podívat na pokoj, který se nacházel v posledním 8. patře hotelu. Pokoj, jak se dalo předpokládat, byl moc hezký, jen měl koupelnu v sousedních dveřích přes chodbu (asi ještě nestihli probourat zeď). Konečně přišlo na lámání chleba. Cena 200 000 dongů, takže nemělo cenu ani smlouvat a pokoj bereme hned na dvě noci.

Ve Vietnamu se lze samozřejmě pohodlně uytovat přes níže uvedené webové stránky:
nebo lze např. využít aplikaci Hotel Quickly

Po rychlé sprše jsme vyrazili na pláž, protože oproti Dalatu je v Nha Trangu opravdu velké horko. V Nha Trangu je obrovská písečná pláž, ke které to máme z našeho hotelu cca 3 minuty. Na pláži se povaluje pár turistů, lokální lidé přicházejí na pláž až k večeru, ale i večer se většinou koupou oblečení – nechtějí se opálit a z hnědnout. Po chvíli dovádění ve vlnách jsme dostali hlad a v tu chvíli se k nám přišourala babička, které mohlo být tak 100 let a prodala nám tu nejlepší kukuřici ve Vietnamu. Prodávat jídlo na pláži je asi zakázané, protože čas od času tyto prodavače z pláže rozeženou Vietnamští četníci. Bylo celkem vtipné pozorovat utíkající 100 letou babičku před místním četnictvem…

Nha Trang - městská pláž
Blíží se večer a je čas prozkoumat vzdálenější uličky od hlavní turistické třídy. V Nha Trangu jsou cca první tři ulice směrem od pláže plné turistů (především Rusů), ale stačí popojít dále a člověk se ocitne opět v pravém Vietnamu. Levné chutné jídlo, tržnice plné ovoce

vše za pár dongů ...
Procházka i s jídlem nám zabrala dobré 3 hodinky, až jsme se dostali zpět k pláži, kde zrovna probíhal festival moře. Neskutečně obrovské jeviště, přeplněné ulice i pláže lokálními lidmi, přenosy do televizí, živá vystoupení apod.

Nha Trang - Sea festival 2015
Večer jsme zakončili procházkou po pláži s čerstvým kokosem v ruce. Je příjemné teplo – vracíme se na hotel a jdeme spát. Zítra vyrážíme na motorce objevovat okolní krásy.